Blogu lu zzzop

Eu am blog!

Puhăceni. Începutul

with 15 comments

O parte mare a copilăriei am petrecut-o la bunica la ţară. Nu mă puteam sătura să mănînc „zarzări”, „abricoasî”, „prasade”, cireşe şi nuci direct din copac; „pepeni”, căpşune şi malină direct din grădină. Cînd nu eram la ţară, majoritatea weekend-urilor le petreceam la vila pe care o aveau părinţii la vreo 30km de la Chişinău. Toată ziua eram căţărat pe copaci, zburdam sau culegeam ciuperci prin pădurile de lîngă s. Ulmu şi nu în ultimul rînd era scăldatul în iazul de lîngă acelaşi sat. De prin ’90 pînă acum vreo 8 ani, în fiecare vară mergeam cu părinţii cu cortutile într-un camping din Mamaia. Presupun eu, că toate acestea au făcut să-mi placă să petrec zilele libere ale verii cît mai departe de oraş, în sînul naturii :) indiferent de condiţiile de „cazare”.

A început totul în septembrie 2006, cînd prietenii mei au decis să meargă (fără mine, eu fiind prin Bucureşti dacă nu mă înşeală memoria) cu corturile undeva pe malul Nistrului şi nu la Vadul lui Vodă oriunde dar lîngă s. Puhăceni din raionul Anenii Noi. Cu ideea a venit Pavel, care avea buneii în acel sat şi cunoştea bine locurile.  Îmi povesteau ei că le-a plăcut la nebunie şi că trebuia neapărat de repetat. A fost posibil numai în vara lui 2007, cînd m-am îndrăgostit şi eu de acel loc. Am descoperit un alt fel de Nistru, pe care nu-l mai cunoscusem pînă atunci şi mi-am promis că nu mai merg niciodată la Vadul lui Vodă.

Se zice că este cel mai frumos loc de pe cursul Nistrului din R. Moldova. Prin ’70 aici veneau să se odihnească oameni din toate colţurile fostei URSS.

4

În mijlocul rîului stau două insule mari acoperite cu copaci. Datorită lor, rîul este despărţit în două părţi: una cu apa maxim pînă la brîu şi alta adîncă.

5

De fiecare dată cînd veneam locul arăta altfel. Apa ba scădea, ba se ridica, apăreau insuliţe noi, se uneau altele mai vechi, plaja îşi schimba forma… da, este şi plajă cu nisip super curat, care aş zice că e chiar mai bun decît nisipul de pe unele litoraluri.

3

Apa de obicei este curată şi foarte caldă pentru un rîu.

6

Corturile le instalăm chiar pe mal, puţin mai departe de sat unde e mai puţină lume şi gălăgie.

2

Frigărui la grătar, o bere, foc, chitară… ehhh…

1

Acestea au fost câteva poze făcute în 2007. În 2008 am mers des, am făcut mai multe poze, dar despre asta voi mai scrie altă dată.

Written by zzzop

11 Februarie, 2009 la 13:52

Postat in Puhăceni

15 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. daaaa… frumoasă vremuri… pe litoralurile…

    Vladislav Namaşco

    11 Februarie, 2009 at 13:56

  2. Bai, n-ai putu sa scrii despre iarna, despre cyt yi de uryt afara…nu blin, tu trebu srazu sa ynsheki blogu tau cu vara sh cu Puhaceniu…Strikat nastraenia pe tata zyua :-P
    P.S. Bai, eu symt c tu ai s fashi aishi oleaca de reclama, sh la vara cynd a s ni dushim yncolo, n-ar s mai shii locuri libere:)

    kirpi4

    11 Februarie, 2009 at 13:58

  3. Kirpi4, iaka di asta mo gruzit ş alţii pîn la tine, da oricum tăt facebooku o vazut ş ştiu deam :) ian chiar sî videm cîţ blogheri a să şii vara asta acolo :)

    zzzop

    11 Februarie, 2009 at 14:12

  4. krauta :P

    oktav

    11 Februarie, 2009 at 14:17

  5. B..n eu is asha de entusiasmat de vederile Nistrului ca nici nu vad ce scriu…am avut in vedere „kruta”

    oktav

    11 Februarie, 2009 at 14:19

  6. zzzop, eu cred c nu mai mult de 8 :-DDD

    kirpi4

    11 Februarie, 2009 at 15:42

  7. A propos de iesirile la natura. Grupului vostru treb sa multumesc ca am redescoperit Moldova toamna asta. Chiar mi-era dor de drumetii din astea si merci pt invitatii.
    You, guys, are the best!!:))

    Lora

    11 Februarie, 2009 at 19:41

  8. zzzop.wordpress.com, sa inteleg ca tu azi te-ai nascut??
    Felicitationes!!!!!! 11 e un numar tare deosebit.

    Lora

    11 Februarie, 2009 at 19:44

  9. Lora, ceea ce a fost toamna is floricele. Iaka sa mergi cu noi in Puhaceni sau la Tipova de 2-3 zile cu corturile, iaka atunci ai sa vezi tu :)

    Apropo eu is nascut pe 11 martie. Da zzzop.wordpress.com so nascut de fapt pe 9 februarie, atunci a aparut primu post.

    zzzop

    11 Februarie, 2009 at 19:52

  10. da eu în vara 2008 am fost prima dată.. tari mi-o mai plăcut… niş nuştiu cum să zic aşa… un mulţumesc mare, că băieţii mi`o spus şi mie despre acest loc. :)

    Lora, pi undi ai fost tu, asta`s florişele pe cîmpii… iaka Puhăceni…. iaka Ţipova… ai sî vezi tu :)

    Artur

    11 Februarie, 2009 at 21:56

  11. Nu conteaza ca fost doar de o zi, mie tare mi-a placut si asa. Sunteti un fel de promotori ai tusimului moldovenesc. Am in vedere tusim ecologic;)(„adevar vorbeste gura mea”,nu? )
    Ap sa ma invitati la Tipova, merg cu mare placere! :P Eu o sa va amintesc daca ceva;)

    Denis, oamenii nascuti pe 11 sunt..exact ca tine! :P

    Lora

    12 Februarie, 2009 at 15:54

  12. Exact ca mine asta cum? :) Ia mai concret k mai intrigat!

    zzzop

    12 Februarie, 2009 at 16:00

  13. Despre 11 se spun mai multe chestii..;) cica e magic numarul.
    eclipa de soare pe 11 aug, a fost la 11.11
    11 septembrie (11 oct, 11 dec;)
    Se zice ca Iisus a fost rastignit tot pe 11.

    Daca ma gandesc m bine, 11 is not that good;)

    Stiu alte 2 pers nascute pe 11 si, cu siguranta, sunteti:
    stranii
    neobisnuiti
    introvertiti
    interesanti
    inteligenti
    aparte
    against the wave

    Hmmm…. tu sigur esti pe 11?;))

    Lora

    12 Februarie, 2009 at 22:48

  14. ..privet;)..stii..mi s-o facut dor de casa si am hotarat sa vad dak gasesc ceva pe net despre Puhaceni…ca de-akolo is..:P si m-o surprins sa vad pozele cu insulele unde mergeam:((..mi s-o facut si mai mare dor de moldova:((..off……bun..hai ca mai bag cutitul in rana un pik..si vad ce mai gasesc p-aici…
    good job;)pasibo:D
    paka

    ana

    16 Martie, 2009 at 23:11

  15. acolo mi-am petrecut copilaria..acolo m-am nascut..stiu perfect toate locurile….acum le duc doru..ajung cam rar … dar knd sunt acolodar de aceasta ocazie de a sta pe malul nistrului

    anastasia

    13 Mai, 2009 at 18:04


Lasă un răspuns

